måndag 8 oktober 2018

Vecka 40-Carina

Ännu en spännande vecka är slut. Vi har fått prova på att vara blinda, kraftigt hörselnedsatta och helt beroende av ledsagare. Detta borde alla få prova, då skulle förståelsen för dessa människor bli betydligt större. Jag var trygg med min ledsagare men jag kände mig väldigt ensam. Allt var så svart och tyst. Jag är väldigt tacksam att jag har både hörsel och syn.

Den sjunde december ska vi anordna disco, här på Sundsgården, för funktionsnedsatta. Planeringen inför detta drogs igång under veckan. Musik är ofta glädje så det ska bli roligt att se alla glada besökare.

Vi avslutade veckan med en dag i redovisningens tecken. Redovisning i sex o samlevnad och redovisning i teckendans. Lite skoj och lite allvar.

Tack för denna vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar